Při balančním cvičení dochází k aktivaci tzv. hlubokého stabilizačního systému (HSS), který se podílí na koordinaci našeho těla. Tento systém zahrnuje svaly šíjové, zádové, pánevní dno – svaly, které zajišťují správné držení těla a drží páteř ve správné poloze. Stabilizace páteře je umožněna díky balančním pozicím, kterými neustále posilujeme svalstvo celého těla. Balanční cvičení se významně podílí na správném držení těla a zlepšují funkci posturálních svalů.

Udržováním nestabilních pozic na balančních pomůckách se cvičení stává svalově náročnější a také efektivnější. Balanční dynamické a statické cvičení aktivně uvolňuje, protahuje a posiluje především hluboké zádové svaly a preventivně působí proti bolesti zad.

Cvičení pro rozvoj rovnováhy zahrnují polohy ve stoji, vsedě, vleže i v pohybu. Nácvik pevného stoje na jedné noze, skákání, různé druhy přemísťování, zvedání, manipulace s předměty. Tato cvičení mají pozitivní vliv na zlepšení úrovně koncentrace pozornosti. Pomocí rovnovážných schopností lze ovlivňovat schopnosti držení těla ve vratké poloze bez lokomoce, tedy rovnováhu statickou. Dále pak schopnost pohybu ve vratké poloze – v tom případě se jedná o rovnováhu dynamickou. 

Vezměte si s sebou pohodlné věci na cvičení.

Online rezervace

Kontakt

Bc. Tomáš Lhotský

+ 420 736 138 433

Provozní doba

dle objednávek
(PO – PÁ od 15:30 do 18:30)

Kontakt

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

+420 736 138 433

© 2022 Masáže Lhotský | Všechna práva vyhrazena.

Stránky vytvořil Mějweb